Firm size and entrepreneurial characteristics: Evidence from the SME sector in Argentina
Abstract
This study investigates the determinants of firm size. Data was collected in face‐to‐face structured‐questionnaire interviews of 1314 firm founders from 14 counties in Argentina. Quantile regression was used as a more suitable methodology to measure the determinants of firm size. Our results show that the main sets of explanatory variables related to founder characteristics (age, experience, education, and vocation) provide a full explanation of firm size. We have also found evidence that a high degree strategic planning and a better competitive position are positively related to firm size as well. Finally, environmental factors were less representative.
Įmonės dydis ir verslumo vertinimai: Argentinos mažų ir vidutinių įmonių tyrimo rezultatai
Santrauka. Straipsnyje nagrinėjami įmonės dydį lemiantys veiksniai. Duomenys buvo renkami apklausiant 1314 įmonių Argentinoje, pasitelkus struktūruotą anketą, kuri buvo pildoma apklausos metu. Įmonės dydį lemiantiems veiksniams įvertinti buvo pritaikyta regresinė analizė. Rezultatai parodė, kad pagrindinis aiškinamųjų kintamųjų rinkinys, susijęs su steigėjo charakteristikomis (amžiumi, patirtimi, išsilavinimu ir profesija), lemia įmonės dydį. Rasta įrodymų, kad aukšto lygio strateginis planavimas ir geresnė konkurencinė pozicija turi tiesioginį ryšį su įmonės dydžiu. Aplinkos veiksniai pasirodė esą ne tokie reprezentatyvūs.
Reikšminiai žodžiai: augimas, įmonės dydis, vadovo savybės, regioninė plėtra.
First Published Online: 09 Jun 2011
Keyword : growth, firm size, entrepreneurship’s characteristics, regional development
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.