Analysis of student knowledge evaluation applying self-assessment methodology: criteria, problems and results
Abstract
The article analyses research done by a number of authors on problems related to knowledge evaluation based on self-assessment. Self-assessment problems, self-assessment criteria, self-assessment methods, and integration of self-assessment data into the final results are considered in the article. This analysis of the researches is an attempt to reveal whether self-assessment corresponds to traditional knowledge evaluation and what kind of problems occur during such evaluation.
Article in English.
Studentų žinių vertinimo taikant savęs vertinimo metodologiją analizė: kriterijai, problemos, rezultatai
Santrauka. Darbe analizuojami skirtingų autorių tyrimai, kuriuose nagrinėjama žinių vertinimo problematika taikant savęs vertinimą atsižvelgiant į sprendžiamą problemą, kriterijus, taikomus savęs vertinimui, jų integravimą į galutinius rezultatus. Atliekant tyrimų analizę, siekiama išsiaiškinti, ar savęs vertinimas atitinka žinių įvertinimą naudojant tradicinius vertinimo metodus, su kokiomis problemomis susiduriama atliekant tokį vertinimą.
Reikšminiai žodžiai: savęs vertinimas, studentų žinių vertinimas, vertinimo kriterijai.
Keyword : self-assessment, student knowledge, evaluation criteria for assessment
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.